Podstawowe zadania agencji marketingowej
Marketing to bardzo szerokie pojęcie, które wciąż się rozwija, dlatego też zadania agencji marketingowych są bardzo zróżnicowane. Agencja marketingowa pomaga różnym firmom zaistnieć na rynku, zareklamować jakichś produkt lub usługę, a tym samym zrealizować cele sprzedażowe. Agencja składa się z zespołu pracowników, z których każdy jest odpowiedzialny za inny obszar. W skład agencji może wchodzić grafik, programista, handlowiec, copywriter, osoba zajmująca się social mediami i inne. Zadaniem zespołu jest stworzenie przemyślanej strategii, która pomoże firmie osiągnąć wyznaczone cele.
Strona internetowa i projekty graficzne
Jednym z zadań agencji marketingowej jest tworzenie stron internetowych. Dana firma może zlecić agencji stworzenie witryny od samych podstaw. Zajmują się tym programiści. Z kolei graficy zajmują się identyfikacją wizualną firmy. Proponują logo, kolorystykę, wygląd opakowań czy grafik użytkowych.
Wszystko musi być spójne i zgodne z wizją firmy.
Kanały social media
Specjaliści do spraw social mediów poprowadzą dla firmy kanały społecznościowe, które odgrywają niemałą rolę w komunikacji firmy z otoczeniem, a w tym z potencjalnymi klientami. Agencja może prowadzić kanały na Twitterze, Instagramie, Facebooku, LinkedIn i innych portalach. Specjaliści posiadają wiedzę, ale i narzędzia, które sprawiają, że sprawnie komunikują się z odbiorcami.
Teksty copywriterskie
Copywriterzy zajmą się pisaniem tekstów na stronę internetową oraz bloga firmowego, które będą dostosowane pod kątem SEO.
Stworzą też chwytliwe slogany i teksy reklamowe. Teksty takie mają być atrakcyjne dla odbiorców, a niektóre z nich będą zawierały dane frazy kluczowe.